Zachęcam do czytania moich wpisów i ich komentowania oraz udostępniania – dziękuję!
- ZaGGadaj o PRprzez Jarek RybusDzisiaj o dzieleniu się wiedzą o PR za pomocą nowych technologii. Postanowiłem wykorzystać sztuczną inteligencję AI do wsparcia w dzieleniu się wiedzą i popularyzacji PR. Na stronie www.rybus.pl uruchomiłem Chat GG napędzany AI i poświęcony tematyce PR. Wystarczy do niego napisać, odwiedzając moją stronę lub pisząc na nr GG 604053164. Napisz do niego, spytaj o…
- Jeśli dzisiaj piątek, to mamy kryzysprzez Jarek RybusNa zaproszenie magazynu „Deweloper & Marketing” miałem przyjemność napisać artykuł o zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych. “Gdybym wiedział, że się przewrócę, to bym sobie siadł” – mówimy. Zazwyczaj po szkodzie. “Gdybym wiedział, że to zaszkodzi wizerunkowi firmy, to bym tego nie robił”. Czyha na nas niejeden kryzys wizerunkowy firmy, naszej osobistej działalności publicznej. W jaki…
- Rozpalmy Gadu-Gaduprzez Jarek Rybus“Rozpalmy Gadu-Gadu!” – pod tym hasłem rozpoczęła się w pierwszym dniu wiosny kampania zapowiadająca finansowanie społecznościowe najpopularniejszego polskiego komunikatora. A ja… po 10 latach przerwy powróciłem do tworzenia wizerunku Gadu-Gadu (GG). Pamiętasz polski komunikator GG? 🌞 🌞 🌞 Może to na nim miałeś/miałaś swoje pierwsze gadu-gadu ze swoją połówką? Pamiętasz dźwięk wiadomości Gadu-Gadu i kultowe…
- Jak pisać zrozumiale na trudne tematy?przez Jarek RybusMówi się, że obraz zastępuje tysiąc słów. Słowo pisane nadal jest jednak podstawowym nośnikiem informacji o nas, naszej ofercie, firmie. Treści, które publikujemy mają wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a przede wszystkim na zrozumienie naszych produktów wśród klientów, dziennikarzy. Wielokrotnie stajemy przed wyzwaniem, chcąc napisać o najnowszej technologii, parametrach produktu i złożoności procesu. Brrrr… zaczyna…
- Na planie filmowym – Ostatni Bernardynprzez Jarek RybusMoją pasją, poza PR-em, jest tworzenie niezależnych filmów dokumentalnych. Pierwszy z nich – BLOGERSI – www.blogersi.com.pl – opublikowałem ponad 10 lat temu. Obecnie realizuję kolejny film o niezwykle ciekawej, tajemniczej historii ojca Kolumbina Tomaszewskiego – www.ostatnibernardyn.pl Wspólnie z ekipą z Creative Motion, zbieramy informacje o tej postaci, która przez 50 lat samotnie trwała w klasztorze…
- Życzymy przyjemnego odbioruprzez Jarek RybusSpędzając kilka dni w szpitalu – z uwagi na bliską mi osobę – nie mogła umknąć mojej uwadze branżowa ciekawostka ze świata mediów. Natknąłem się, nie po raz pierwszy, na system płatnej telewizji szpitalnej. Pewnie wiele z Was kojarzy ten mechanizm: kilkuosobowa sala i jeden monitor zawieszony na ścianie z siermiężną skrzynką “wrzuć monetę” za…
- Panie Generale, dziękujęprzez Jarek RybusTo była sobota, chyba końcówka 2007 roku. Zadzwonił do mnie podejrzanie prosty nr tel komórkowego. Spokojny głos w słuchawce: – Generał Hermaszewski z tej strony – oniemiałem. Tak zaczęła się moja znajomość z pierwszym Polakiem w kosmosie, który dzisiaj odszedł na wieczną wartę. Generał zadzwonił do mnie, gdy dowiedział się, że planuję zrobić dla komunikatora…
- Oświadczenie branży PR nt. fake newsówprzez Jarek RybusJako członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations zachęcam do zapoznania się z oświadczeniem branży PR, apelem do mediów: „W imieniu polskiej branży public relations – jako Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR), Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) oraz Związek Firm Public Relations (ZFPR) – zgodnie potępiamy bezprecedensową akcję międzynarodowej agresji jaką jest napaść Federacji Rosyjskiej, wspieranej przez Białoruś,…
- Z mediami za pan bratprzez Jarek RybusBudowanie poprawnych relacji z dziennikarzami przypomina wznoszenie domu. Oparte na solidnym fundamencie, mogą wiele przetrwać i być oparciem w trudnej sytuacji kryzysowej. Zrozumienie zasad współpracy z mediami to podstawa budowania trwałych relacji, które w dłuższej perspektywie okażą się dla firmy najlepszą polisą ubezpieczeniową. W kwartalniku branżowym „Deweloper & Marketing” wydawanym przez RynekPierwotny.pl ukazał się mój…
- Akcja dla filmu „Ostatni bernardyn”przez Jarek RybusDziennikarzem zostaje się do końca. Pasja opisywania świata pozostaje. Podobnie jest z opisywaniem w PR i komunikacji marki – przekazujemy przecież jej korzyści, wpływ na nasze życie. Narzędzia pozostają te same. Tu i tu opieramy się na mediach, aby trafić do publiki. Z radością podjąłem się produkcji drugiego filmu dokumentalnego. Tym razem – po filmie…
- Odkryj Kraków Lema – akcja dla ClippGOprzez Jarek RybusRok 2021 został ogłoszony Rokiem Lema z uwagi na 100-lecie urodzin Stanisława Lema, najczęściej tłumaczonego polskiego pisarza. Odpowiadam za akcję PR – „Odkryj Lema w Krakowie”. W akcji przeprowadzanej wspólnie z Miastem Kraków wykorzystywana jest aplikacja społecznościowa ClippGO! oparta na geolokalizacji. Zachęcam do pobrania bezpłatnej aplikacji i aktywnego udziału nie tylko w Roku Lema: Odkrywanie…
- Pasjonaci – seria rozmówprzez Jarek RybusPasja sprawia, że angażujemy się w coś, poświęcamy temu więcej energii, dajemy z siebie więcej i co najważniejsze – sprawia nam to frajdę. W jaki sposób pokazać podręczniki, które mogą kojarzyć się z obowiązkiem nauki? Poprzez pasję, która napędza ludzi będących dzisiaj autorytetami w swoich dziedzinach. Oto przykłady najnowszych akcji wizerunkowych, jakie zorganizowałem dla wydawnictwa:…
- Jaką rolę pełni rzecznik prasowy w sytuacji kryzysowej?przez Jarek RybusNa zaproszenie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations – www.polskipr.pl – odpowiedziałem na pytania o pracę rzecznika prasowego: Czy rzecznik może powiedzieć dziennikarzowi „nie”? Jak rzecznik może reagować na brak profesjonalizmu i działanie wbrew sztuce po stronie dziennikarza? Jaka jest rola rzecznika w kryzysie wizerunkowym? Czy rzecznik ma grać „pierwsze skrzypce”, czy dyrygować orkiestrą? Zapraszam do obejrzenia…
- Aktywni nauczycieleprzez Jarek RybusPrzymusowa z powodu pandemii nauka zdalna przyspieszyła cyfryzację polskiej szkoły. Dotychczasowe starania o wprowadzenie zajęć w XXI wiek z prawdziwego technologicznego widzenia dostały wiatru w żagle. A żeglowanie to po burzliwych wodach. Dlatego warto widzieć w tym sztormie latarnię, która wskaże bezpieczny brzeg. Przykładem jest liczna społeczność @ktywni zrzeszająca już blisko 30 tysięcy członków –…
- Na placu zabawprzez Jarek RybusKto bawił się na trzepaku? W mojej młodości to ta metalowa konstrukcja przeznaczona zgoła nie do zabawy, zastępowała dzieciakom z blokowisk centrum spotkań i ćwiczenia ekwilibrystycznych figur (zwisających). Dzisiaj place zabaw emanują kolorami, zjeżdżalniami, bezpiecznymi nawierzchniami. Miałem okazję brać udział w nagraniu filmu szkoleniowego w polskiej firmie produkującej place zabaw i zobaczyć z bliska, jak…
- Powaga? Śmiechu warte!przez Jarek RybusMiędzyzdroje mają swoją Aleję Sław, a Wąchock… Aleję Dowcipów. Gdzie jest najdłuższy most w Polsce? W Wąchocku – budowali go wzdłuż rzeki. To dowcip ze znanej serii kawałów o Wąchocku, małego miasta, które jest dobrym przykładem na to, jak wykorzystać dowcipy do promocji regionu. Dzisiaj zjeżdżają tu turyści z odległych miejsc, aby zrobić sobie zdjęcie…
- Salonik literacki, czyli spotkania z autoramiprzez Jarek RybusWyjątkowy gość odwiedził dziecięcą Księgarnię Edukacyjną Wesoła Ciuchcia. Tym razem z czytelnikami spotkał się Paweł Beręsewicz, jeden z ulubionych autorów książek dla dzieci. Nie tylko mówił z pasją o swojej pracy, ale też chętnie odpowiadał na pytania najmłodszych. To kolejne spotkanie w ramach cyklu „Salonik literacki Wesołej Ciuchci”, które miałem zaszczyt prowadzić. Ze spotkania wróciłem…
- Wywiad z Nickiem Masonem z Pink Floydprzez Jarek RybusRozmowa przeprowadzona w pociągu relacji Warszawa-Kraków w 2005 roku: Dzisiaj, równo po 20 latach moja ulubiona kapela – Pink Floyd – wypuściła płytę, po 2 dekadach milczenia. Z tej okazji publikuję poniżej wywiad, jaki miałem przyjemność przeprowadzić z Nickiem Masonem, perkusistą z Pink Floyd podczas wspólnej podróży pociągiem z Warszawy do Krakowa w… 2005 roku,…