Na zaproszenie magazynu „Deweloper & Marketing” miałem przyjemność napisać artykuł o zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych.
“Gdybym wiedział, że się przewrócę, to bym sobie siadł” – mówimy. Zazwyczaj po szkodzie. “Gdybym wiedział, że to zaszkodzi wizerunkowi firmy, to bym tego nie robił”. Czyha na nas niejeden kryzys wizerunkowy firmy, naszej osobistej działalności publicznej. W jaki sposób przygotować się na niego, a najlepiej – zrobić wszystko, aby nie nadszedł lub zminimalizować jego powstanie i przebieg?
Mapa zagrożeń
Wszelka nasza działalność publiczna narażona jest na kryzys wizerunkowy, a więc powstanie negatywnych opinii o naszej ofercie, które mogą przełożyć się na pogorszenie przychodów, a w skrajnej sytuacji zagrozić istnieniu firmy lub naszej osobistej działalności publicznej. Jak poruszać się po tym polu minowym? W czasach internetu i szybkich serwisów społecznościowych, o kryzys łatwo. Wystarczy plotka, złośliwa działalność konkurencji, a kula śnieżna “fake news” może szybko nabrać prędkości. Kryzys powstaje nie tylko przez plotki, może mieć realny związek z faktycznym naszym zaniedbaniem, złym produktem lub obsługą. Zdarza się każdemu. Ważne, aby umiejętnie się do tego przygotować i minimalizować negatywne zdarzenia.
Po pierwsze, zrób mapę zagrożeń, potencjalnych punktów zapalnych kryzysu – wewnętrznych i zewnętrznych. Znasz swoją działalność, wiesz z praktyki, co może być zarzewiem ognia. Na przykład w cementowni może to być zanieczyszczenie środowiska, wypadek, w sieci handlowej wadliwy produkt, w banku wyciek danych, niewłaściwa wypowiedź przedstawiciela firmy. Mapa zagrożeń w świecie cyfrowym gwałtownie wzrosła.
Prześledź dotychczasowe krytyczne zdarzenia, zapisz je, sprawdź, jak dzisiaj stosowane są procedury i popraw zarządzanie, aby podobne sytuacje kryzysogenne nie wystąpiły ponownie.
Sprawdzaj co pół roku scenariusze antykryzysowe. Taki przegląd pozwoli Ci dopasowywać się do zmieniającego otoczenia i warunków w dynamicznym świecie.
Całą treść artykułu/poradnika znajdziesz poniżej:
👉 Polecam cały magazyn, obszerny i nasączony wiedzą. Do pobrania z tego linku
Strona www magazynu: https://dewelopermarketing.pl/